| Citroën DS | |
|
+8didou-balou Roblotcop Admin DS Corbillard jesusvannaza lassois david pscy 12 participants |
|
Auteur | Message |
---|
david Maitre de Cérémonie
Nombre de messages : 4954 Age : 43 Localisation : Haddonfield, Illinois Date d'inscription : 15/04/2008
| Sujet: Re: Citroën DS Mar 7 Juil - 19:03 | |
| Thanks! I think this ambulance is on "Marktplaats"(holland's site) | |
|
| |
DS Corbillard Urne funéraire
| Sujet: Re: Citroën DS Mar 7 Juil - 19:25 | |
| Yes, it is. I know the owner. He also owns a DS Décapotable. The Currus 250 is for sale for some time now.
DS Ambulances are not very popular over here. Not even the Currus's. I have bought a 'normal' Currus Ambulance (only with a high roof) for very little money recently. Of course, it has to be restored. | |
|
| |
Nombre de messages : 4954 Age : 43 Localisation : Haddonfield, Illinois Date d'inscription : 15/04/2008
| Sujet: Re: Citroën DS Mar 7 Juil - 19:37 | |
| DS good state since 2005 DS to restaured (I have a ID19B berline of 68) | |
|
| |
| Sujet: Re: Citroën DS Jeu 9 Juil - 18:53 | |
| Currus Ambulance becomes Currus Corbillard. I think the high roof looks great in black. Does anyone have a can of black paint? | |
|
| |
| Sujet: Re: Citroën DS Jeu 9 Juil - 19:59 | |
| i was on this but its not for sale more...but it s a "simple" ambulance car in black; not very interessant..... | |
|
| |
| Sujet: Re: Citroën DS Jeu 9 Juil - 20:12 | |
| I know it's a 'simple' ambulance, but I think it looks much better then the Currus 250D. Allthough I guess you don't agree. Did you track the owner yet? | |
|
| |
| |
| |
| Sujet: Re: Citroën DS Jeu 9 Juil - 20:44 | |
| Non, au contraire! You're doing very well!
Have you found the owner of the grey Currus 250D yet?
(My english is much better then my French, but my Dutch is great!
Maar daar begrijpen jullie natuurlijk helemaal niks van, toch?) | |
|
| |
| Sujet: Re: Citroën DS Jeu 9 Juil - 21:02 | |
| ja dank u Nee, ik ken niet deze men met de Currus. Maar i woud like one . More a normal break. But in good staat its very expensive , and its very difficult to find in funeral entreprise | |
|
| |
| Sujet: Re: Citroën DS Jeu 9 Juil - 21:25 | |
| Very good! I won't write in Dutch anymore. The Ds Corbillard I bought, was for sale for a very long time. The seller first advertised on the Citroën Forum in Germany, and later on the Citroën Forum in Holland. The only special things about it, are the wooden floor in the back, the curtains and the 'galerie' with the cross. the car was bought as a normal break, I think, and then it was customized y a firm in Belgium (Jules DEWAELE from Bruxelles) that specialized in building funeral cars (a nametag is on the inside of one of the curtains) The car can be build back to normal break standards in less then half an hour. But it is true, even in Holland a good normal break is not easy to find. | |
|
| |
| Sujet: Re: Citroën DS Jeu 9 Juil - 21:39 | |
| Yes Jules Dewaele , there are a lot of important funeral cars from this company. And the second adress (Rocourt) is over 1km of my house On your car there are baguette and "enjoliver" Pallas...very very nice car.... | |
|
| |
| Sujet: Re: Citroën DS Jeu 9 Juil - 21:45 | |
| I think it's a nice car too, thank you for your enthousiasm. I didn't know Rocourt is near Haddonfield, Illinois What is a baguette? I thought that was some kind of bread? | |
|
| |
| Sujet: Re: Citroën DS Jeu 9 Juil - 21:51 | |
| Haddonfield is not the real adress, i m from Belgium(Liege)but chuuuuuut Baguette hum hum heu... | |
|
| |
| Sujet: Re: Citroën DS Jeu 9 Juil - 21:59 | |
| oups... there are no baguette on your car its not normaly | |
|
| |
Roblotcop Fossoyeur
Nombre de messages : 404 Age : 50 Localisation : Avignon, Vaucluse, PACA, France Date d'inscription : 20/04/2008
| Sujet: Re: Citroën DS Jeu 9 Juil - 22:40 | |
| | |
|
| |
| Sujet: Re: Citroën DS Jeu 9 Juil - 23:02 | |
| bof hein , pas tres d origine tout ça avec enjos pallas.... décidement je les aime qd corbi les Currus | |
|
| |
| Sujet: Re: Citroën DS Lun 26 Oct - 0:49 | |
| | |
|
| |
Admin Admin
Nombre de messages : 4793 Localisation : France Date d'inscription : 15/04/2007
| Sujet: Re: Citroën DS Lun 26 Oct - 7:56 | |
| tu l'as achetée ou c'est juste une annonce que tu as vue ? Je crois en avoir vue une pas trop loin de chez moi, sur la route de Montauban, il fut je j'essaie d'y repasser. _________________ | |
|
| |
| Sujet: Re: Citroën DS Lun 26 Oct - 18:10 | |
| Non cette voiture est sur un forum. C est un ancien corbi que le posteur a vendu et fait des recherches pour savoir ce qu il est devenu. Je ne sais plus le lieu je post plus tard quand je retrouve | |
|
| |
| Sujet: Re: Citroën DS Lun 26 Oct - 18:28 | |
| vendu à l époque à Argenteuil Admin, ta mission : le retrouver!!! Il a été revendu à nouveau et récemment, son ex proprio aimerait retrouver sa traçe | |
|
| |
didou-balou
| Sujet: DS ex Corbillard Dim 24 Jan - 19:43 | |
| | |
|
| |
| Sujet: Re: Citroën DS Dim 24 Jan - 20:11 | |
| Bien vu l'artiste, il semblerait bien. je poste le lien sur le forum sur lequel son proprio le recherchait Merci | |
|
| |
didou-balou
| Sujet: DS ex Corbillard Dim 24 Jan - 23:57 | |
| et cet ancien propriétaire ne serait pas Frederic Chalm? A+ DD | |
|
| |
| Sujet: Re: Citroën DS Lun 25 Jan - 2:34 | |
| Je ne sais pas te dire, je pense que c'était sur forum auto section topic officiel DS. J'y ai mis ton lien, et aussi sur citron collection. Tu as gagné ta place l'ami Un petit tour par le "funérarium"pour te présenter, et ce sera la totale | |
|
| |
| Sujet: Re: Citroën DS Mar 14 Sep - 19:11 | |
| mes amis, bientot du beau, du gros, du lourd, coming soon..... d'une part par la venue d'un nouveau membre TRES intéressant (indice: d'une autre part par la venue d'un nouveau véhicule au sein du club (bon pas encore sur à 100% mais en bonne voie ) indice? la section de ce message Lassois chuuut! | |
|
| |
Contenu sponsorisé
| Sujet: Re: Citroën DS | |
| |
|
| |
| Citroën DS | |
|